Farklı Öğrencilerin Ortak Alanda Bulmasına Nasıl Yardımcı Olunur?

Yayımlanma Tarihi 27.9.2018


Farklı Öğrencilerin Ortak Alanda Bulmasına Nasıl Yardımcı Olunur?

“Belki de ben beyazım, ama“ tüm yaşamlar meselesi ”gibi hissediyorum. Tiffany çeşitliliğe dair bir tartışma sırasında sınıfımıza anlattı. Geçen baharda “Kendimize ve Dünyaya Barış Yapmak” dersi veren Stanford kursunda bir öğrenciydi. Bir sonraki dersten önce, kampüsteki Black Lives Matter grubunun lideri olan Shirley, bana gelmeyeceğini söyledi. “Hikayemi onunla paylaşmak istemiyorum,” diye açıkladı. Yapacak çok işimiz olduğunu biliyordum. Ve biz yalnız değiliz. Siyah Lives Matter hareketini doğuran şiddet olayları birçok öğrencide içsel ıstırap ve sosyal eylemi ateşledi; Diğerlerinde, bölünme ve ayrılık korkusu ortaya çıkardılar. Ulus çapındaki öğrenciler, sadece ırk adaleti konularında değil, aynı zamanda üniversitelerin daha adil ve adil toplumlar haline gelmesini talep eden cinsel şiddet hakkında da konuşmaktaydılar. Kampüs yöneticileri, öğretim üyeleri ve öğrenciler, dahil olma duygularını nasıl besleyeceklerini, marjinalleşmeyi nasıl azaltacağını ve tüm öğrenciler için güvenli ve kabul eden bir eğitim ortamı yaratacağını anlamaya çalışıyorlar. Bu sorunları ele almanın birçok yolu vardır. Benim kendi yaklaşımım, 500'den fazla çalışmanın gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere, farklı ırkların ve etnik grupların birbirlerini tanıması durumunda, etkinin genellikle olumlu olduğunu öne süren zengin bir araştırma tarafından yönlendirildi. Bu araştırmayla bilgilendirilen birkaç yeni kurs hazırladım. Ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri Deniz Kuvvetleri ve Donanması ile eğitim için geliştirdiğim bir modeli gözden geçirerek, araştırma odaklı arka planlar ve merhamet prensiplerini çizdim. İşe yaradı mı? Geçtiğimiz baharın son toplantısında, Shirley sadece sınıfımıza dönmüştü, o ve Tiffany de bir kucaklama paylaştılar. Tiffany yazdı: Bu sınıfta olan şey bir çeşit küçük mucizedir. Sınırlarımızı, kendi içimizde ve aramızda ve başkaları arasında geçiyoruz, açlık duyduğumuz bağlantıları buluyoruz ve devam etmemiz gereken şeyin farkına varıyoruz. Birbirimize ve sadece burada olduğumuz için minnettarız. Bu “minik mucizeyi” nasıl başardık? Kampüste öğrencilerin “sınırları aşabileceği” ve gerçek bir anlayış ve bağlantı yerine ulaşabileceği bir ortam yaratmanın temel adımları olarak görüyorum. Bu ilkelerin, katılımı ve pozitif gruplararası ilişkileri güçlendirmeyi amaçlayan herhangi bir sınıf veya kampüs içi forumlar ile ilgili olduğuna inanıyorum. Umarım diğer kurslar için eğitmenler de bu prensiplerin bir kısmını işlerine nasıl dahil edeceğini düşünürler. Önyargıyı azaltmak için en uygun koşulları oluşturmak ilk önce bu türden samimi karşılaşmaların getirdiği kaygılarla başa çıkacak kapsayıcı bir toplum talepleri geliştirmek. Beyaz bir öğrenci olan Hannah, “Ben ırkçılığa karşı kişisel olarak suçlanacağım” tehdidinde bulundu. Jeff, bir erkek, “Ben cinsiyetçilik için hedef alınacağımdan” korkuyor. Bir sporcu olan Tyler, “Onlardan nefret ediyorum. Düşündüklerimiz kadar akıllı değiliz. ”Siyah bir öğrenci olan Yvonne,“ Konu her sefere dönüştüğünde ben de yerlere konacağım ”diye endişeleniyor. Bu kaygılar öğrenci etkileşimlerini zorlaştırırken, yukarıda bahsettiğimiz gibi, önemli miktarda araştırma, farklı ırk ve etnik kökenliler arasındaki temasın önyargıyı azaltabileceğini düşündürmektedir. İlgili makamların desteği, ortak hedeflerin paylaşılması, işbirliği duygusu ve eşit statü. Kurslarım için, onları 3-5 kredilik lisans dersleri olarak sunarak yetkililerin desteğini gösteriyoruz ve yönetimin titiz akademik içeriğe dayalı olduklarını göstererek imza atmasını sağlamaktayız. Derslerimin başlıkları ve açıklamalarında açıkça ortak hedefler belirliyoruz; Bunlar “kendimize ve dünyaya barışı sağlamak”, “hem kişisel hem de kişilerarası büyüme için bir alan yaratmak”, “yürekten toplum inşa etme”, “kendini ve sistemleri dönüştürme” ve “ırk, cinsiyet ve ulus geçişini” kapsar. ” Bu ortak hedeflere doğru çalışmak için, kurslarımdaki çoğu, bir işbirliği ve eşit statü oluşturmak üzerine tasarlanmış bir biçimde düşünülmüştür. Kapsayıcı bir topluluk geliştirmek kolay olmamakla birlikte, zamanla dört koşulu desteklediğimi ve kurslarımın bir bütün olarak başarısının, sekiz önemli ilkenin - “kalpli toplum” binasının sekiz ilkesi dediğim şeyi yönlendirdiğini buldum. Huzurlu toplumun sekiz prensibi;

1. Farkındalık teşvik Kurslarım, farkındalık insanın pratiğine  dayanmaktadır. Düşüncelerimizin, hislerimizin, bedensel duyumlarımızın ve çevredeki ortamın yargısal olmayan, anlık olarak farkındalığı şeklinde de söyleyebiliriz. Her sınıf 15-20 dakikalık dikkatli meditasyon ile başlar, çünkü sadece araştırmalar korku ve endişeleri hafifletmeye yardımcı olur, aynı zamanda kişinin kendisinin, başkalarının ve aramızdaki bağlantının daha fazla farkında olmasını da teşvik etmektedir. Son zamanlarda yapılan çalışmalar, sosyal bağlılığın sübtil deneyimlerinin bile paylaşılan psikolojik ve fizyolojik durumları desteklediğini ortaya koymaktadır.

 2. Onur açığı dikkatli bir yaklaşım, öğrencilerin savunmasızlıklarını ve kusurlarını benimsemelerine ve savunmasız olmanın güvenlik duygusuna bağlı olduğunu bilerek, her birinin getirdiği farklı açıklık düzeylerini yükseltmeye yardımcı olur. Yvonne bana şöyle dedi, “Bazı eğitmenler 'Bu güvenli bir alan,' ama bunu güvenli bir şekilde çağırmak güvende değil.” Sizi tehdit eden ve bazı öğrencilerin kendilerini hissettirdiği şey için müfredata ve sınıf dinamiğine özenle ve cesurca bakıyoruz. Marjinal, görünmez, dışlanmış. Hatalar yaparken, kusurlu olmanın iyi olduğunu kabul ederek onlarla ilgilenmeyi istiyoruz. Kendimi hem öğretmen hem de öğrenci olarak tanıtarak, ancak yol boyunca ilerleyen bir rehber olarak hala arayan bir kişi olarak, güvenlik açığı için güvenli bir alan yaratma yolunda ilerliyorum. Bu, ne zaman, ne kadar aldatır ve dolaştığımda, onlarla paylaştığım güvenlik açığı hislerim anlamına gelir. Alçakgönüllülük mücadelesini, “bilmeme” ve “ustalık” ve “kesinlik” gereği gizemi kucaklamayı kabul ediyorum.

3. Model özgünlüğü biz her zaman evrimleşen “gerçek ben” i anlamaya çalışırız ve öğrendiklerimiz doğrultusunda performans göstermek yerine kendimizi otantik olarak sunarız. Kim olduğumu ve neden dersi verdiğime dair düşüncelerimi ve duygularımı paylaşıyorum ve onlara “Kimsin ve neden buradasın?” Diye paylaşımda bulunmalarını rica ediyorum. Irklı güveni beslemek açıkça belirtilmiş bir amaç olmasa da, herkes teşvik edilebilir. Otantik bir benliğin ortaya çıkarılması, ki bu da öğrencileri ve diğerleri için, kendilerini kampüste ve ötesinde başka yerlerde görünmez hissettikleri kısımları ifade etmektedir. Bazı öğretim üyeleri bana “kendilerini kapıda beklememiz gerektiğini” söylerken, kendimi bir insan olarak sınıf içine getiren farklı bir öğretmen olmaya çalışıyorum. Bazen bir kimono giymiş sınıfın içine yürümek gibi şeyler yaparım. Japonca öğrencilere farkındalığı uyaran, dışsal normlara göre hareket ederek savunmasızlığı gösteren ve gerçekte kim olduğumu açığa çıkararak özgünlüğü modelleyen bir yol olarak devam etmekteyim.

4. Pratik dinleme, onların acılarını anlatmaya ve sözler arasındaki sessizliğe saygı göstererek dikkatli bir şekilde dinlemeye davet ediyoruz. Yargılamayı askıya almak, empati ve saygıyı yansıtmak, ötekinin sesini ve hissetmesini, katkılarından dolayı takdir etmesine yardımcı oluyor. Aynı fikirde olmadığımız zaman, o kişinin nasıl algıladığını ve hissettiğini anlamaya çalışırız, sadece onların algılarını değil, aynı zamanda kendi kendimizi de öğrenmemizi sağlamaktadır. Aktif dinleme becerileri, empatinin, hayal gücünün ve hikaye anlatımının, başka bir akıl çerçevesine nasıl girmenin yolları olduğunu deneyimlemek için uygulanmaktadır. Bu şekilde dinleme, başkalarına karşı yakınlık ve olumlu duygular sağlayan dürüst kişisel açıklamalar için güvenli bir alan oluşturabilir ve güvenli bir alan oluşturabilir. Öğrenciler, akranlarının bireysel özelliklerini tanıdıkça, grup üyeliğini silmeyi değil, kaygıyı hafifletmek için araştırma destekli başka bir yol ve grup kimlikleridir.

5. Denge kabulü ve değişimi kendimizde ve başkalarında bir kabul ve değişim dengesi arıyoruz. Kendimizi ve başkalarını yargılamak ve değiştirmeye çalışmak yerine, aykırı düşünce olarak değişmemizi sağlayan kabul alanı sağlıyoruz. Travma ve yaraların ele alınmasında, kişisel, tarihsel ve kolektif olarak, mağdur bilinci ve kurumun gerilimleriyle mücadele eden, bize ne olduğunu kabul etme ve hatta affetme ihtiyacına karşıyız. Öz-merhamet içinde bir alıştırma, başkalarını anlamanın yanı sıra, kendini kabullenmeyi de artırır. Serenity Namazını ya da Japonca shikata ga nai'yi kullanan diğer alıştırmalar, değiştiremeyeceğimiz şeyleri kabul etmek için huzurun ve günlük yaşamımızda ve krizde neler yapabileceğimizin cesaretini dengelememize yardım etmektedir. Nazikçe ve cesurca, kendimiz ve başkalarının karşı karşıya olduğu ikilemlere çözüm üretme sorumluluğumuzu tanımak için kendimizi kurban olarak düşünmeden hareket ediyoruz.

 6. Şefkati yetiştirin Çalışmalar sürekli olarak kişisel bir bağlantı hissettiğimiz kişiler için şefkatli bir endişe hissetme olasılığımızın daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu yüzden benim sınıfım, başkalarının endişeleri ve acılarını anlama ve empati aracılığıyla bağlanma yollarını teşvik eder. Bireysel farklılıklara saygı göstererek, onları ortak noktalarımızı vurgulayan daha geniş ve bütüncül bir bağlam içinde konumlandırıyoruz. Hepimiz insan olduğumuzu ve aynı zamanda eşsiz olduğumuzu kabul ediyoruz. Dyads'ta yaptığımız basit bir alıştırma, ortak olanı keşfetmeyi, kaçınılmaz olarak beklenmedik bağlantıların gerçekleşmesine yol açıyor. “Sizi görüyoruz” anlamına gelen Zulu ifadesi olan Sawubona ile birbirimizi selamlamak gibi alıştırmalara saygı duyuyoruz. Hikâye anlatım yaklaşımımız, ortak insanlığı paylaştığımız yolları, toplulukları birbirine bağladığımız, evimizin dışındakilere açılma biçimlerini tanımamıza izin veriyor. Grup ve millet, “biz” ve “onların” sınırlarını aşmaktadırlar.

7. Tebrik ve takdire odaklanın önemli bir araştırma konusu, tebriğin sosyal ve psikolojik faydalarını belgelemiştir ve bu bulguları, fikirleri, insanları ve inançları iyiliğini araştırıp görerek ve onların kendi olumlu etkilerini olumlu yönde etkilediğini kabul ederek sınıfa getirmeye çalışırız. Takdirimizi geliştirmemizin bir yolu, başarılarımız için değil, kendimiz hakkında kendimizi ne takdir ettiğimizi ifade etmemizi isteyen bir alıştırmadır. Aynı zamanda bir hediye verenle oyun oynarız, birbirimize tebrik duygularımızı ifade eder, çünkü bizler arasında yapıcı birlik oluşturmaya çalışırız. Grubumuzdaki farklı insanlar, her biri eşsiz yeteneklerini ortaya çıkarır ve katkıda bulunur, karşılaştırma ve rekabeti terk eder.

 8. Sorumluluğu üstlenin Farkındalık ve diğer ilkeleri uygulayarak, korkuları ve diğerlerinin korkularını daha iyi fark edip sunmaya, tanıklık etmenin ve iyileştirmenin bir yolu olarak tanıklık ettik. Manevi yolu sosyal eylemin yolu ile iç içe geçmiş olarak görüyoruz, aynı bütünün tefekkür ve aksiyon parçaları, her biri besleyici ve diğerine rehberlik ediyor. Refahımızın başkalarına bağlı olduğunu kabul etmek, başkalarının iyiliği için ahlaki bir sorumluluğa önem verir. “Dikkatli bir vatandaş” egzersiziyle, aynı zamanda toplulukların bir parçası olan bireyler olarak kim olduğumuzu ifade eden bir hikaye yaratıyoruz. Bu alıştırma, bizi bir amaç duygusuyla aşılamak yerine, sinizmden, hoşnutsuzluktan ve umutsuzluğun ötesine geçmemize yardımcı oluyor. Bizler, ortak adalet duygusunu toplumsal adalet için bir araç olarak tanıtmak için üzerimize düşen hediyeleri kucaklıyoruz. Bu sekiz şart ve ilke yürürlükte olduğu zaman, öğrencilerin ayrılmalarını engellemelerine ve öfke ve güvensizliklerini şefkatli bağlantılarla değiştirmelerine yardım edebileceğimize inanıyorum - tıpkı Shirley ve Tiffany arasında şahit olduğum gibi. Shirley kısa bir aradan sonra Tiffany'ye iyi bir mesafe bırakarak sınıfa döndü. Ama birlikte geçirdikleri haftalar boyunca, yavaş yavaş birbirlerini tanımaya başladılar. Görmeyi ve dinlemeyi, öyküleri o kadar farklı paylaşıyorlardı ki, boşluğu nasıl aşacaklarına dair şaşkınlık duyuyorlardı. Fakat onlar, farklılıklarını kabul etmelerinin, onları, büyükanneler tarafından yetiştirilmek gibi, hatta asla var olmadıklarını düşündükleri, çocukluk çağı travması da dahil olmak üzere, ortaklıklardaki derin bir bağlantı yerini keşfetmelerine yol açtığını bulmuşlardır. Bu sınıfların değerlendirmelerinde, öğrenciler bu küçük grupların “iyileştirici topluluklar” olduklarını ve mağduriyet ve mağduriyet ajansının üstesinden geldiğimizi söylüyorlar. İyileşme, “bizlere karşı” bir zihniyet, sınırları aşmak ve bağlantıları birbirine bağlarken ortaya çıkar. Bu topluluklar, gruplar arası önyargıyı azaltmanın ve psikoloji araştırmalarına ve pedagojik pratiğe dayanan kaynaştırmayı teşvik etmenin bir yolunu göstermektedir. Bunlar, bazı talep ya da beklentilerin büyük ölçüleri değildir. Fakat küçük mucizeler istiyorsak, savunmasızlık, saygı ve empati ile bir araya geldikleri görülür.




03124182008

HEMEN FORMU DOLDURUN

Fiyatlar ve kurslarımız hakkında detaylı bilgi sahibi olun.


Eğitim Sistemimiz Franchise İletişim Özel Öveçler Anadolu Lisesi Hakkımızda Vizyon Misyon İlke ve Değerlerimiz Hedeflerimiz Özel Okul Ankara Ankara Kolej Ankara Kolejleri Ankara Özel Liseleri Ankara Çankaya Kolej Ankara Kolej Fiyatları Ankara Özel Okullar Ankara Özel Anaokulları-Okul Öncesinde Neden Empati Öğretmeliyiz? Doğru Seçim Ankara Özel Liseler Matematiğin Günlük Hayattaki Yeri Üniversiteye Hazırlık Ankara Öğrenci Takip Merkezi Sınavlardan Artık Korkmuyoruz Farklı Öğrencilerin Ortak Alanda Bulmasına Nasıl Yardımcı Olunur? Ankara İngilizce Kursu Ankaranın En İyi Anadolu Liseleri Ankaranın En İyi Koleji Ankara Eğitim Kurumları Öveçler Anadolu Lisesi Sincandaki Özel Okullar Öveçler Anadolu Lisesi Çankaya Anadolu lisesi Öveçler Özel Okul Ankaradaki Özel Anadolu Liseleri Öveçler Özel Lise Ankaradaki Kolejler Kızılaydaki Kolejler Öveçlerdeki Kolejler Yenimahalle Kolej Ankaranın En İyi Anadolu Lisesi Ankaranın En İyi Özel Liseleri Ankaranın En İyi Anadolu Liseleri Kızılay Özel Lise Dikmendeki Anadolu liseleri Çankayadaki Özel Okullar Mamaktaki Özel Anadolu Liseleri  Öveçler Özel Anaokulları Ankaradaki En İyi Özel Liseler Ankara Özel Anadolu Lisesi Tavsiyesi ÖVEÇLER KOLEJ ÖVEÇLERİN EN İYİ KOLEJİ KIZILAYDAKİ ÖZEL LİSELER ANKARA ÖZEL ANADOLU LİSELERİ Kızılaydaki özel liseler KIZILAYIN EN İYİ LİSESİ İşkur Altınpark Anfa Stand BATIKENTTEKİ KOLEJLER Çankaya Kolej ERYAMANDAKİ ÖZEL LİSELER Keçiörendeki anaokulları Ankaradaki anadolu liseleri Batıkentteki Özel Okullar ÖVEÇLERDEKİ ÖZEL ANAOKULLARI ANKARADAKİ ÖZEL OKULLAR Dikmendeki Özel Okullar Ortadoğulular Anadolu Lisesi`nde Seçim Heyecanı Eryamanın En İyi Anaokulları Çankayadaki Özel Okullar Özel Anaokulu Özel Ortaokul Özel Lise Özel İlkokul Özel Anaokulu Etkinlikleri Çankayanın en iyi özel liseleri Dikmenin En İyi Koleji Ankaradaki Özel Okullar Çankaya Özel Lise Dikmen Kolejleri Ankara Özel Anaokulu Ankara Lise 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Töreni Özel Okul Keçiörendeki Kolejler Ankaranın En İyi Okulları Çankayadaki En İyi Özel Anaokulu