fbpx
Genel Merkez
Genel Merkez
Öveçler Anadolu Lisesi
Mamak Anadolu Lisesi
Eryaman Anadolu Lisesi
Batıkent Anadolu Lisesi
Kızılay Bulvar
Kızılay Karanfil
Kızılay Konur VIP
Mamak
Sanatoryum
Bağlarbaşı
Yenimahalle
Sincan
Eryaman
Aydınlıkevler
Bağlıca VIP
Etimesgut
Batıkent
Ahimesut
Çayyolu VIP
Öğrenci/Veli Girişi

Genç Yetişkinliğe Adım

Genç Yetişkinliğe Adım

GENÇ YETİŞKİNLİĞE ADIM

Ergenlik dönemi çocukluk döneminden genç yetişkinliğe geçiş dönemidir. 11-17 yaş dönemini kapsar.

“Ben Kimim?”, “Nasıl Biri Olmalıyım?” soruları bu dönemde bireyin zihnini meşgul eden temel sorulardır.

Geçmişte özdeşim kurduğu (anne, baba, öğretmen vb.) kişiler değerlendirilir ve bunların yerine yeni özdeşim örnekleri (arkadaş, sanatçı, sporcu vb.) bulunur.

Çocuğun özdeşim kuracağı kişileri bulmak için yaptığı denemeler kendi üstüne en çok yakışacak kıyafeti bulana kadar kıyafet denemesi yapmaya benzer.

Ergenlik Dönemindeki Duygusal ve Sosyal Değişimler

  1. Kimlik arayışı içerisindedirler.

  2. Otoriteye(anne, baba, öğretmen) karşı direniş vardır.

  3. Kural ve yasakları gereksiz bulurlar. Bu nedenle uymakta zorlanırlar.

  4. Özgürlüklerine son derece düşkündürler.

  5. Can sıkıntısı, huzursuzluk içerisindedirler.

  6. Duygu ve tepkilerini kontrol etmede zorlanırlar.

  7. Yalnız kalma isteği vardır.

  8. Ders çalışmada isteksizlik vardır. Bu nedenle akademik başarıları düşebilir.

  9. Çabuk öfkelenir, kızar ve heyecanlanırlar.

  10. Kendilerine yönelik eleştirileri kabul etmezler.

ERGEN-EBEVEYN ÇATIŞMALARI

Bu dönemde ergen için kimlik arayışı ve bağımsızlık kazanma ön planda olduğu için ebeveyni ile arasında meydana gelen çatışmalar oldukça doğal bir süreçtir.

En sık yaşanan çatışmalar;

  • Ders çalışma

  • Akademik başarı

  • Sorumluluk alma

  • Kural ve yasaklara uyma

  • Arkadaş seçimleri

  • Teknoloji kullanımı

EBEVEYN OLARAK BİZ NELER YAPABİLİRİZ?

  1. Her şeyden önce çocuğun genç yetişkinliğe adım attığının ve dönemin çalkantılı geçeceğinin farkında olmalıyız.

  2. Çocuk bu dönemde kendisini duygularının içerisine hapsolmuş gibi hissedebilir. Duygularını ifade etmesine ve yaşamasına fırsat vermeliyiz.

  3. Çocuklarla yalnızca dersler, sınavlar hakkında konuşmak onları sizden uzaklaştırabilir. Hayallerini, hedeflerini, düşüncelerini ve ilgilerini ifade etmesine olanak tanımalıyız.

  4. Çocuğumuzla ilgili olaylarda onun adına karar almamalıyız. Çeşitli konularda onun fikrini almalı, planlar yaparken ona da seçenekler sunmalıyız.

  5. Ergene konulan kurallar/sınırlar uygulanabilir ölçüde olmalı ve kurallar çocuk ile birlikte belirlenmelidir. Katı bir disiplin, çatışmaları da beraberinde getirecektir.

  6. Çocuğumuzu başka çocuklarla kıyaslamamalıyız. Her çocuk biriciktir ve kendine has ilgi, yetenekleri vardır.

  7. Öğüt vermek yerine onları dinlemeli ve onu anladığımızı hissettirmeliyiz.

  8. Teknoloji kullanımı her zaman negatif bir durum değildir. Önemli olan çocuğun teknolojiyi ne kadar süre ve ne amaçla kullandığıdır. Bu konuda çocuk ile ortak bir karar (ne kadar süre kullanacağı, ne amaçla kullanacağı vb.) almalıyız.

  9. Çocuğumuzun ani duygu değişimleri ve öfke patlamaları sırasında sakin ve sabırlı olmalıyız.

  10. Problemlerimizi biz veya çocuğumuz öfkeli iken konuşmayalım. Öfkeli iken sorunu çözemez aksine büyütmüş oluruz.

ÇOCUKLAR SADECE BÜYÜRLER ERGENLER İSE HEM BÜYÜR HEM GELİŞİRLER…

Daha Fazlası

Anadolu Lisesi

Daha Fazlası

Kurs Merkezi

Daha Fazlası

VIP Kurs Merkezi

Daha Fazlası

Mutlu Öğrenci

Daha Fazlası

Yıllık Deneyim

Kurumumuz ve eğitim yerlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz. Ortadoğulular Eğitim Kurumları 2006 tarihinde tescillenmiştir.

Görüş, öneri ve şikayetleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Görüşleriniz bizim için değerlidir.

Desteğe Sor..
Merhaba,
Ortadoğulular Eğitim Kurumları olarak size danışmanlık sağlamaktan onur duyarız. Size nasıl yardımcı olabiliriz?
ankara ingilizce kursları
ankara sanal ofis
ceza avukatı
değer kaybı davası
yds kursu ankara
yeminli tercüme ankara
dentin ankara diş kliniği ankara implant fiyatları